- ANA SAYFA
- Ana Eylem 2
Güncelleme Tarihi: 03 Nisan 2018
Gösterim: 5353
Ana Eylem 2
ANA EYLEM 2: YENİLİK ve İYİ UYGULAMALARIN DEĞİŞİMİ İÇİN İŞBİRLİĞİ
Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği; eğitim kurumları, gençlik örgütleri, iş dünyası, yerel/ bölgesel otoriteler ve sivil toplum kuruluşları arasında eğitim, öğretim ve gençlik aktiviteleri bağlamında kurumsal işbirlikleri (ortaklıklar) oluşturulmasına fırsat vermektedir. Bu ortaklıklar yoluyla yenilikçi uygulamaların geliştirilmesi, yaratıcılık, girişimcilik ve istihdam edilebilirliğin sağlanması amaçlanmaktadır.
Ortaklıklar kurularak işbirliği halinde gerçekleştirilecek projeler, ülke merkezli ve merkezi faaliyetler olarak sınıflandırılabilir:
- Ülke merkezli faaliyetler; başvuru sahibinin ülkesindeki ulusal ajans tarafından yönetilen projelerdir.
- Merkezi faaliyetler ise başvuruların Brüksel’de bulunan Avrupa Komisyonu Yürütme Ajansı’na yapıldığı projelerdir.
Aşağıdaki faaliyetlerden “Stratejik Ortaklıklar” ülke merkezli; “Sektörel Beceri Ortaklıkları” ve “Bilgi Ortaklıkları” ise merkezi faaliyetlerdir. Ana Eylem 2 : Yenilik Ve İyi Uygulamaların Değişimi İçin İşbirliği başlığı altında yer alan bu 3 proje tipini şöyle özetleyebiliriz: â
1- Stratejik Ortaklıklar
Proje başvuruları yerel ulusal ajanslara yapılan Stratejik Ortaklıklar kapsamında; kurumsal, yerel/bölgesel, ulusal veya uluslararası düzeyde yenilikçi uygulamaların geliştirilmesi, transfer edilmesi ve/veya uygulanması amacıyla, program üyesi ülkelerin kurumları arasında stratejik işbirliği ve ortaklık projeleri desteklenmektedir.
Bu projeler, aşağıdaki ana faaliyetleri gerçekleştirmek amacıyla Erasmus+ Programı’nda yer almıştır:
- Okullar, yerel/bölgesel okul yönetimleri, öğretmen eğitimi kurumları ve anabilim dalları, farklı ülkelerdeki diğer türdeki kurumların yenilikçi ve model uygulamalar geliştirmelerini ve transfer etmelerini sağlamak,
- Yükseköğretimde kalite ve yenilikçiliği teşvik etmek için yükseköğretim kurumları ile ana paydaşlar (müesseseler, araştırma kurumları, sosyal ortaklar, yerel/bölgesel yönetimler, diğer eğitim-öğretim ve gençlik sektörleri) arasında daha güçlü işbirliğini gerçekleştirmek,
- Daha üst düzeyde sistematik etki oluşturmak için yükseköğretim politikaları alanındaki AB çalışmalarını ve gelişmeleri desteklemek,
- Mesleki eğitim-öğretim sağlayıcıları ile yerel/bölgesel iş dünyası kurumları arasında ulusötesi işbirliklerini gerçekleştirmek,
- Mesleki eğitim sistemlerinin sektöre özel iş piyasasının ihtiyaçlarına üst düzeyde cevap verebilir duruma getirilmesini sağlamak ve ilgili sektörlerde artan ekonomik rekabet ortamlarına katkı sağlamak,
- Yetişkinlere kaliteli eğitim-öğretim fırsatları sağlamak ve yetişkin eğitimi sağlayıcılarının öğrenme taleplerini güçlü şekilde karşılamak,
- Yetişkin eğitimi ve öğretimi konusunda ulusal politikaların ve AB ülkeleri arasında diyaloğun geliştirilmesine katkı sağlamak,
- Programa açık ülkelerle dünyanın farklı yerlerinden diğer ülkeler arasında (ACP, Latin Amerika, Asya, Sanayileşmiş ülkeler) gençlik alanında işbirliği ve mübadeleleri teşvik etmek,
- AB düzeyinde Gençlik Politika İşbirliği geliştirmek ve AB Gençlik Stratejisini oluşturmak ve sistematik iletişimi teşvik etmek.
2- Sektörel Beceri Ortaklıkları
Merkezi faaliyetler kapsamında yer alan Sektörel Beceri Ortaklıkları; mesleki eğitim sistemlerinin, belli bir ekonomik sektörde işgücü piyasasının duyduğu sektörel beceri ihtiyaçlarına ve bir veya birden fazla mesleki alanla ilgili yeni beceri taleplerine cevap verebilirliğini arttırmayı hedefleyen uluslararası sistemlerdir. Bu faaliyet kapsamında uygun kabul edilen sektörler şunlardır:
- Tekstil, giyim, deri ve ticaret gibi Avrupa Sektörel Beceriler Konseylerini oluşturan sektörler,
- İleri imalat, Bilgi ve İletişim Teknolojileri, Eko-inovasyon (çevre teknolojileri) gibi beceri uyuşmazlıkları bulunan ve Avrupa komisyonu’nun mevcut politikalarıyla müdahale ettiği sektörler,
- Kültürel ve yaratıcı endüstriler
Sektörel Beceri Ortaklıklarında, ikisi AB üyesi olmak üzere, en az 3 program ülkesinden en az 9 katılımcı kuruluş yer alamlıdır. Projelerin süresi 2-3 yıl arasında değişebilir.
Sektörel Beceri Ortaklıkları, merkezi faaliyetler olduğundan, başvurular doğrudan Brüksel’de bulunan Avrupa Komisyonu Yürütme Ajansı’na sunulacaktır. (http://eacea.ec.europa.eu)
3- Bilgi Ortaklıkları
Merkezi faaliyetler kapsamında yer alan Bilgi Ortaklıkları; yükseköğretim ve iş dünyası arasında bir köprü kurmayı hedefleyen uluslararası, yapılandırılmış ve sonuç odaklı projelerdir. Bilgi Ortaklıkları ile yükseköğretim, iş dünyası ve geniş sosyo-ekonomik çevrede yenilikçiliğin (inovasyon) teşvik edilerek Avrupa’nın yenilikçilik kapasitesinin güçlendirilmesi hedeflenmektedir. Faaliyetin 3 temel özelliği şunlardır:
- Yükseköğretimde yenilikçilik (inovasyon),
- Üniversite- iş dünyası sürdürülebilirliği,
- Proje süresince ve sonrasında ortaya çıkan etkinin güçlendirilmesi
Bilgi Ortaklıklarının katılımcı kurumları program ülkesi veya ortak ülkedeki herhangi bir resmi veya özel kuruluş olabilir. Bilgi Ortaklıklarında, 3 farklı program ülkesinden en az 6 kuruluş yer almalıdır. Ortaklık içinde en az 2 yükseköğretim kurumu ve en az 2 işletme bulunmaldır. Projelerin süresi 2-3 yıl arasında değişebilir.
Bilgi Ortaklıkları, merkezi faaliyetler olduğundan, başvurular doğrudan Brüksel’de bulunan Avrupa Komisyonu Yürütme Ajansı’na sunulacaktır. (http://eacea.ec.europa.eu)